نازل‌های استخری

امروزه استخر و حوض یکی از بخش‌های ثابت در اغلب خانه‌ها، مجتمع‎ها، ویلاها، باغ‌ها و … است و طرفداران بسیاری دارد. بسیاری از تجهیزات نظیر نازل‌های استخری برای سرریز آب در کنار استخر و حوض، ضمن ایجاد جلوه‌های بصری، برای جلوگیری از راکد بودن آب استخرها و تصفیه آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این مقاله به دنبال بررسی کاربرد نازل‌های استخری، انواع نازل‌های آبنمای استخری و قیمت آن هستیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید:

 

نازل‌های استخری چیست؟

نازل‌های استخری تجهیزاتی هستند که در اطراف استخرها و حوض‌ها نصب می‌شوند و دارای کاربردهای گوناگونی می‌باشند. به طور کلی نازل‌های استخری عبارتند از پکیج تصفیه استخر دفنی، فواره استخر، آبنما و نازل آبنمای استخری که هر کدام موارد مصرف خاصی دارند. این پکیج به منظور جلوگیری از رکود و ثابت بودن آب استخر و تصفیه آن به کار گرفته می‌شود. همچنین مهم‌ترین کاربرد و تاثیر آبنمای استخری، ایجاد محیطی دکوراتیو و زیبا و فضایی متفاوت و خارق‌العاده در اطراف استخر است.

نازل‌های استخری به لحاظ نوع، کیفیت، جنس، مدل، رنگ و اندازه‌ با یکدیگر تفاوت دارند و در دسته بندی‌های گوناگونی قرار می‌گیرند. عملکرد این نازل‌ها با وجود داشتن ظاهری ساده، بسیار پیچیده است. نازل آبنمای استخری عموما دارای سه بخش اصلی تحت عنوان پمپ، نازل و استخر می‌باشد.

 

کاربرد نازل‌های استخری

نازل‌های استخری وظیفه ی هدایت آب را برعهده دارند و بر سر لوله‌ها و مسیر آب نصب می‌شوند و آب را در انواع حالات خاص به بیرون هدایت می‌کنند. این وسیله دارای کاربردهای متفاوتی می‌باشد و افراد با اهداف خاص هر کدام از انواع گوناگون نازل‌های استخری را مورد استفاده قرار می‌دهند. عمده دلیل استفاده از این وسیله ایجاد جلوه‌های زیبای بصری و فضایی دکوراتیو و مدرن و تلطیف روحیه ی افراد حاضر در محل است. کاربرد دیگر نازل‌های استخری شامل به حرکت درآوردن آب استخر و جلوگیری از رکود و ثابت بودن آن است. همچنین برای ایجاد چرخش آب و ماساژ دادن از این وسیله بهره گرفته می‌شود. استفاده از نازل‌های استخری در محیط‌های کوچک و محدود نظیر داخل منازل، رستوران، مطب، لابی هتل، مراکز خرید و … نیز قابل استفاده است.

استفاده از این نازل‌ها علاوه بر ایجاد فضای آرام، به دلیل صدای دلنشین آب، آرامش زیادی را به محیط می‌بخشد و محیط را شیک و مدرن می‌سازد.

 

انواع نازل‌های استخری

همانطور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد، نازل‌های آبنمای استخری بسته به نوع کاربری منحصربفردشان دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس ویژگی‌های مشترک در دسته بندی‌های گوناگون طبقه بندی می‌شوند. در ادامه به برخی از دسته بندی‌های رایج نازل‌های استخری اشاره خواهیم نمود:

 

نازل‌های استخری بر اساس نوع نصب

نازل‌های آبنمای استخری بر اساس نوع نصبی که دارند به دو دسته ی نازل آبنماهای روکار استخری و نازل آبنماهای توکار استخری تقسیم می‌شوند. همانطور که از نام این دو مدل از آبنماها پیداست، محل استفاده از آبنماهای روکار عمدتا محیط‌های باز نظیر روی استخر بوده و آبنماهای توکار در داخل استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند. معروف‌ترین نوع آبنمای روکار شامل کرتین استخری، آبنمای دیواری یا آبنمای پرده آب بوده و در آبنمای توکار می‌توان به نازل‌های پرده آب به عنوان پرمصرف‌ترین نازل آب اشاره کرد.

آبنماهای روکار استخری شامل کرتین استخری می‌شود که انواع آن عبارتست از: نازل کرتین استخری دونا لبه آبریز که آب را با فشار زیاد و به صورت آبشاری پرتاب می‌کند و نازل کرتین استخری آنیل لبه آبریز که دارای ارتفاع زیادی است و به شکل علامت سوال می‌باشد.

انواع دیگری از نازل آبنماهای توکار استخری شامل نازل پرده آب به همراه نورپردازی جداگانه، نازل پرده آب چراغ دار برای استفاده در شب، نازل‌های شوتر برای پرتاب آب به شکل آبشار در ارتفاع زیاد و نازل شوتر بارانی با قابلیت تنظیم فشار آب برای استفاده در میان گیاهان می‌باشد.

 

نازل‌های استخری بر اساس نوع کاربری

انواع نازل‌های آبنمای استخری بر اساس کاربری شامل موارد زیر می‌باشند:

  • آبنما باغ​
  • آبنما دیواری
  • آبنمای شیشه‌‌ای​
  • آبنما سنگی​
  • آبنما خانگی​
  • آبنما موزیکال

 

نازل‌های استخری بر اساس نوع انتقال آب

  • نازل استخری مایا لبه آبریز: برای ایجاد یک پرده ی یکدست آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • نازل سرریز استخری گلوریا: این نوع برای پرتاب آب از ارتفاع زیاد مناسب است.
  • نازل استخری قوسی: با بدنه ی قوسی، برای پرتاب آب به داخل استخر و برای ماساژ از آن بهره گرفته می‌شود.
  • نازل استخری جولیا: این نوع از نازل‌ها با بدنه ی استیل، طراحی مشابه نازل استخری قوسی دارد.
  • نازل استخری حلزونی: به نازل فیدان مشهور است و فضای خاصی را برای افراد به ارمغان می‌آورد.
  • نازل استخری قاصدک یا کره ای: از ترکیب چند نازل کومت تشکیل شده و نوع پاشش آب متفاوتی دارد.
  • نازل آبنمای دیواری: تحت عنوان آبشار مصنوعی نیز شناخته می‌شود و به صورت ایستاده است.
  • نازل استخری لمینار: به سبب پرتاب آب به شکل کریستالی به اطراف استخر، به نازل کریستالی مشهور است.
  • نازل فواره کف دار: آب را به صورت کف دار منتشر می‌کند.
  • نازل آبنما چرخان: تحت عنوان نازل رقصان یا داینامیک نیز شناخته می‌شود و بهترین پیشنهاد برای آبنماهای دیجیتال و موزیکال است.
  • نازل مه: نازل مه یا نازل افشانه آب را تا اندازه یک میلی متر اسپری می‌کند.

قیمت نازل‌های استخری

نازل‌ استخری یا آبنما یکی از تجهیزات پرکاربرد و پرطرفدار است که در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش‌تر در مورد کاربردهای نازل‌ استخری بحث نمودیم. توجه داشته باشید که تقاضا برای این محصول بر اساس پارامترهای مختلف متغیر است. قیمت یکی از پارامترهای موثر است که می‌تواند تقاضای مصرف کنندگان را سمت و سو دهد.

قیمت نازل‌های استخری نیز بر اساس عواملی نظیر اندازه، کیفیت، جنس، نوع، برند محصول و … تعیین می‌شود و میزان مصرف مشتریان را شکل می‌دهد. توجه داشته باشید که قیمت بالای محصول الزاما دلیلی بر کیفیت بالای آن نیست. سعی کنید خرید خود را از برندها و فروشگاه‌های معتبر انجام دهید و محصولات دارای ضمانت خریداری نمایید.

 

جمع بندی:

نازل وسیله ای است که در خروجی مسیر آب قرار می‌گیرد و به آبنماها زیبایی می‌بخشد. این وسیله ی به ظاهر ساده دارای انواع مختلفی است که بسته به نوع مصرف و کاربری انتخاب می‌شوند. در زمان تهیه محصول توجه داشته باشید که کالایی باکیفیت از برند معتبر خریداری کنید. همچنین بهتر است نصب نازل‌ها توسط افراد متخصص انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *